چشم انداز ماهواره به عنوان برقرارکننده شبکه End-to-End

نقش ماهواره برای ساختن یک شبکه منسجم End-to-End، یکی از مباحث جاری در صنعت بوده و همچنان یکی از موضوعات پر بحث با ظهور فناوری های مبتکرانه در مخابرات ماهواره می باشد که بالا بودن تقاضا برای ترافیک، آن مباحث را همچنان بالا نگه داشته است.

شبکه منسجم End-to-End چیست؟

منظور از شبکه منسجم End-to-End، شبکه ای است که همه نیازهای سرویس ها و خدمات ارتباطی مشتریان را تحت یک ساختار شبکه ای یکپارچه تامین می کند. درآینده بیشتر امیدواریم که ماهواره به عنوان بخشی از شبکه End-to-End مطرح شود و نشانه هایی نیز وجود دارد که می توان به آن در آینده امیدوار بود که روزی بتوان ماهواره را بیش از پیش در شاخه های گسترده ای از راهکارهای خدمات ارتباطی و مخابراتی مشاهده کرد.

چه زمانی ماهواره به عنوان بخش اصلی ارائه خدمات شبکه، مورد توجه قرار می گیرد؟

این سوال بسیار مهمی است که کانون توجه صنعتگران و تاجران قرار گرفته است. به هر طریقی که تصور کنید، می توان گفت که هیچ زمانی بهتر از الان وقت پاسخگویی به این سوال نیست زیرا تعداد تقاضای خدمات IP در دنیا، رقم های خیره کننده بالایی را نشان می دهد که متخصصان با احتمال زیاد وقوع آن را پیش بینی می کنند.

با نگاه انداختن به پیش بینی های Cisco، این مسئله انتظار می رود که تا سال 2020 چیزی حدود 4 میلیارد نفر، 20 میلیارد دستگاه و 50 میلیارد ماشین IoT (Internet of Things) به شبکه جهانی متصل هستند. این پیش بینی تخمین می زند که حجم وسیعی از تقاضا و درآمد برای خدمات IP و با انواع گسترده ای از خدمات وارد عرصه می شود.

end to end

موقعیت های درآمدزایی اینچنینی زمانی قابل تحقق هستند که شرکت های مخابراتی توانایی ارائه دادن خدمات End-to-End به همه نقاط کره زمین و با هر نوع فناوری دسترسی ممکن را داشته باشند.

امروزه ارائه دهنده های خدمات مخابراتی به سرعت استراتژی های خود را برای اینکه ماهواره به عنوان دارایی با ارزش کلیدی برگزیده شود. بسیاری از آن ها تیم هایی تشکیل داده اند که در مخابرات ماهواره تخصص دارند و می توانند تشخیص دهند که مشتری می تواند از کاربردهای VSAT به عنوان راه کار کلی نهایی بهره ببرند. همچنین صنعت مخابرات ماهواره در حال ساخت فناوری نسل آینده ای است تا از ماهواره بتوان در هسته شبکه های آینده به عنوان یک راهکار مقرون به صرفه استفاده کرد.

مخابرات ماهواره ای مزیت پوشش گسترده، راه اندازی سریع سرویس و پشتیبانی خدمات ارتباطی موقتی (COTP مخفف Communication-On-The-pause) و خدمات ارتباطی متحرک (COTM مخفف Communication-On-The-Pause) را پشتیبانی می کنند. همه موارد استفاده ماهواره که امروزه در کاربردهای متنوعی وارد شده است به شرکت های ارائه دهنده خدمات این امکان را می دهد که به سطح ایده آل و کامل خدمات خود به مشتریان برسند.

جهت بهتر رساندن خدمات ارتباطی، ماهواره باید به صورت کاملا یکپارچه وارد ساختارهای شبکه امروزی قرار بگیرد و جز اصلی و جدایی ناپذیر سبد محصولات شرکت های ارائه دهنده خدامت ارتباطی و مخابراتی قرار بگیرد.

دانلود به صورت فایل PDF :

Download

ICASAT-End to End Perspective Breaking Down The Silo

 

برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , ,

عصر ارتباطات بین الملل پارس کار 2024-2007 ، شماره پروانه 100/70897