آمادگی خدمات باند Ka ماهواره THOR 7 شرکت Telenor برای سرویس‌های متحرک

اپراتور ماهواره‌ای Telenor، امروز دسترسی تجاری خدمات موبایل (متحرک) باند Ka ماهواره THOR 7 را اعلام کرد. سرویس‌هایی موبایل شامل انواع ارتباط ماهواره‌ای بر روی کشتی، خودرو و هواپیما می‌باشد که این خدمات برای اپراتور Telenor در باند Ka، باند فرکانسی بالاتر Ku، قرار دارد. ترانسپوندرهای باند Ka این ماهواره پوشش منطقه‌ای گسترده مخصوصا بر روی خطوط کشتیرانی اروپایی و منطقه‌ای متمرکز شده است که از پرتوهای نقطه‌ای (Spot Beams) بهره می‌گیرد که پهنای باند وسیعی را برای کاربران دریایی و مارین در اختیار می‌گذارد.

از زمان راه‌اندازی شبکه THOR 7 در ماه ژوئن 2015، اپراتور Telenor برنامه تست خدمات باند Ka را قبل از اجرای تجاری و رسمی این خدمات راه‌اندازی کرده است. فاز نهایی این برنامه تستی بیش از 15 مشتری را درگیر کرده است که شامل تقریبا 30 کشتی و 50 ترمینال ریموت VSAT در محدوده پوشش ماهواره‌ای را شامل می‌شود. با همکاری مشتریان این اپراتور که خدمات را به صورت طرح پایلوت دریافت می‌کردند، اپراتور Telenor با اطمینان کامل خدمات ماهواره THOR 7 خود را به دیگر مشتریان عرضه می‌کند.

 

خدمات ماهواره THOR 7 اپراتور Telenor که دارای فناوری HTS در باند فرکانسی Ka می‌باشد، پهنای باند ارتباطی 6 الی 9 گیگابیت/ثانیه را توسط 25 پرتو نقطه‌ای به طور همزمان پوشش می‌دهد. این شبکه که توسط تجهیزات پلتفرم iDirect Velocity پشتیبانی می‌شوند، به طور کاملا خودکار عملیات Handover، بدون قطعی را مدیریت و به سرانجام می‌رساند.

مدیر عامل اجرایی این اپراتور بزرگ اروپایی در مصاحبه‌ای می‌گوید: امروز (روز معرفی رسمی)، روزی است که بسیار انتظارش را می‌کشیدیم. همچنین در ادامه می‌گوید: سرویس موبایل باند Ka اپراتور Telenor به گونه‌ای طراحی شده است که بسیار مناسب بازار دریایی (Marine) می‌باشد و ارائه ارتباطات قابل اطمینان و با دسترسی بالا را برای مشتریانی که در دریا هستند را انجام می‌دهد.

ویژگی‌های سرویس اینترنت باند Ka:

-         مدل سرویس‌دهی قابل گسترش

-         دارای سرویس‌های با نسبت تسهیم مختلف و سرویس‌های بدون محدودیت

-         محدوده پوشش گسترده با توان ارسالی بالا

-         بسته‌هایی با ضریب تسهیم از پیش تعریف شده

تجهیزات:

بسته راهکار iDirect شامل موارد زیر است:

-         مودم Evolution مدل X1 یا X3

-         آنتن 1.2 متری بشقابی

-         دستگاه تقویت کننده BUC با توان 3W

محدوده پوشش این شبکه جهت ارائه خدمات اینترنتی به صورت شکل زیر می‌باشد. توجه کنید که در این شکل محدوده آبی، برای کاربردهای موبایل (متحرک) و محدوده صورتی برای کاربردهای ثابت (Fixed) می‌باشد.

شرکت ایکاست به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات ارتباطی ماهواره‌ای، با بیش از یک دهه سابقه و مجوز رسمی از وزارت کشور (به شماره 12150/10) در این زمینه، دارای نمایندگی رسمی اپراتور THOR 7 در ایران بوده و آماده ارائه خدمات تامین پهنای باند، خرید تجهیزات و آنتن VSAT، نصب و راه اندازی و پشتیبانی خدمات می‌باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در این رابطه می‌توانید از طریق راه‌های دسترسی نشان داده شده در پایین اقدام فرمایید.

همچنین با توجه به نیاز متفاوت کاربران مختلف و همچنین شرایط مختلف مشتریان، شرکت ایکاست بسته‌های ترافیکی این سرویس را به صورت جدول زیر دسته بندی کرده است.

نسبت تسهیم سرعت آپلود سرعت دانلود پروفایل سرویس
1:5 1:10 1:15 1Mbps 4Mbps A
1:5 1:10 1:15 512Kbps 2Mbps B
1:5 1:10 1:15 256kbps 1Mbps C

دانلود به صورت فایل PDF :

ICASAT-TelenorMobility


برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , , , ,

عصر ارتباطات بین الملل پارس کار 2024-2007 ، شماره پروانه 100/70897